Kisiskoláskor (6-10 év)

BEJELENTKEZÉS





Designed by:

Terhesség alatti hányinger

PDF Nyomtatás E-mail
Tünetek és kényelmetlenségek

Szinte nincs olyan kismama, aki várandóssága első 12-14 hetében ne ismerné meg a gyakori émelygés, hányinger nehézségeit. Sokszor épp ebből a jelből vesszük észre, hogy valaki beköltözött a pocakunkba. Mit lehet tenni ez ellen? Hogyan lehet enyhíteni e kellemetlen tüneteket?



Sokan, sokféle megoldást javasolnak a hányinger csökkentésére, ám kinél ez, kinél az válik be. Sajnos olyan kismama is akad, aki bármit tehet, az égadta világon semmivel nem tudja befolyásolni e kellemetlenséget. Egy kétgyermekes anyuka vall ezekről az érzésekről:

„Első terhességem idején, mikor kislányomat hordtam a szívem alatt, az első 9-10 hétben szinte semmiféle rosszullétet nem éreztem. Mondtam is a férjemnek, milyen szerencsés vagyok, hogy elkerült az émelygés, aki figyelmeztetett: nyugtával dicsérjem a napot. Igaza lett, a 10-11. héttől éktelen erővel tört rám a hányinger, a lehető leglehetetlenebb helyzetekben: a villamoson, egy fontos megbeszélésen, az autóban, stb. Utóbbinál mindig kéznél volt egy zacskó arra az esetre, ha beüt a ménkü. Szerencsére nem így lett, megúsztam… A hányinger még sokáig kísért, egészen a 14-15. hétig számíthattam rá, hogy reggel éppúgy, mint délután, rámtör és még az ivóvíz is kijön belőlem.

Második gyermekemnél, fiús anyukákhoz méltó módon sokkal kevésbé émelyegtem, mint a kislányomnál. Egyszer-egyszer ugyan meglepett az érzés ( hússzagtól, kisült tonmhaltól való undor), de jóval csekélyebb mértékben.

Amik nálam beváltak: háztartási keksz, kétszersült (sajnos később ettől is megundorodtam), de leginkább az a tudat, hogy tudom, néhány hét múlva köddé válik e rossz érzés. Így lett, és minden nehézségével együtt örömmel gondolok vissza a várandósság hónapjaira.”

Amit a szakemberek ajánlanak terhességi hányingerre:

 

 

  • Ébredés után azonnal rágcsáljon el néhány szem kekszet
  • A reggeli felkeléskor kerülje a hirtelen mozdulatokat, ébredjen inkább kényelmesen, nyújtózzon, mielőtt kiszáll az ágyból.
  • Az émelygést enyhítheti egy finom banánturmix is.
  • Megpróbálhatjuk a cickafark teát is segítségül hívni.
  • Mindig tartsuk szem előtt, hogy néhány hét, és véget érnek a hányinger-okozta megpróbáltatások.