Kisiskoláskor (6-10 év)

BEJELENTKEZÉS





Designed by:

Mangán

PDF Nyomtatás E-mail
Nyomelem ABC

Szerepe

Erősíti a porcokat, elősegíti a szőlőcukor hasznosulását. A növekedést, a zsírfelszívódást és a nemi szerveket szabályozó enzimek, vitaminok, szteroid hormonok fontos alkotóeleme.

 

Tehát így részt vesz az anyagcsere folyamatokban, elengedhetetlen a szaporodáshoz, a növekedéshez, a sebgyógyuláshoz, és serkenti az agyműködést.

 

Hiánybetegségei

Hiánya terméketlenséget, a csontrendszer fejlődési zavarait idézheti elő, koordinálatlan izommozgást válthat ki továbbá térdfájdalom, szédülés, hallászavar, rossz egyensúlyérzék lehetnek még a jelei.

Mangánban gazdag élelmiszerek

eper , ananász, cékla, paraj, petrezselyem, saláta, alma, tojás, teljes kiőrlésű pékáruk

Felszívódását, hatását a B1, C,K,E vitaminok elősegítik, míg a vas, kalcium vagy a foszfor gátolják.

Túladagolása.

A kiegyensúlyozott, hétköznapi táplálkozás mellett nincs szükség kiegészítő mangán bevitelre.

Mesterséges túladagolás esetén  az általános mérgezési tünetek mellett impotencia, koraszülés, abortusz és pszichiátriai zavarok jelentkezhetnek. Különösen a terhes és a szoptatós nők kerüljék a nagy dózist.

Cukorbetegeknél alacsony vércukorszintet okozhat!