Kisiskoláskor (6-10 év)

BEJELENTKEZÉS





Designed by:

Nyomelem ABC

Kobalt

PDF Nyomtatás E-mail
Nyomelem ABC

Szerepe

Elősegíti a szervezet B12-vitamin szintézisét. A Kobalt a B12-vitamin alpvető építőköve. (B12-vitamin = cyanocobalamin)

Hiánybetegségei

A B12 -vitamin hiánybetegségei jelentkeznek.

Kobaltban gazdag élelmiszerek

Máj, vese, tengeri kagylók, rákok, spenót, bab, tej.


Túladagolása

A vizelettel távozik a fölösleg.

Nagy dózis esetén golyva alakulhat ki, a jódfelvételt gátló hatása miatt.

 

 

Fluor

PDF Nyomtatás E-mail
Nyomelem ABC

Szerepe

A fluor  a csontok és a fogak alkotóeleme. Szerepet játszik  a kialakulásukban és az egészséges állapotuk megörzésében. A fogzománc minősége, keménysége nagyban függ tőle, ezért a fogszuvasodás megelőzésében fontos szerepet tulajdonítanak neki.

 

Bór

PDF Nyomtatás E-mail
Nyomelem ABC

Szerepe

Segíti a csontok egészségenek a megőrzéséhez szükséges alkotóelemek felszívódását és csökkenti a magnézium, valamint a kalcium kiürülését a szervezetből. Ebből kifolyólag a csontritkulás megelőzésére javasolják a szedését, főleg nők részére a menopauza után.

 

Nátrium

PDF Nyomtatás E-mail
Nyomelem ABC

Az egyik legellentmondásosabb nyomelem. Bár a nátrium az emberi szervezet számára létfontosságú, a túlzott bevitel súlyos károkat okozhat egészségünkben. A Kálliummal és a Klórral közösen fontos alkotóelemei a vérplazma egy részének. Nátrium nélkül a sejtjeink nem jutnának táplálékhoz. Az egyik legkézenfekvőbb nátrium forrásunk a konyhasó. Ételeinkkel 5-10-szer annyi sót fogyasztunk, mint a szükséges mennyiség.

 

Szelén

PDF Nyomtatás E-mail
Nyomelem ABC

Mire jó a szelén? Hogyan szolgálja egészségünk megőrzését? Minden, amit a szelénről tudni érdemes.

 
More Articles...
<< Első < Előző 1 2 3 4 Következő > Utolsó >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL