Kisiskoláskor (6-10 év)

BEJELENTKEZÉS





Designed by:

Probléma van a gyerekkel? Ne dugd homokba a fejed!

PDF Nyomtatás E-mail
Iskolaérettség

diszkalkuliaAz óvónők jelezték Rózának, hogy 5 éves kislányánál problémák mutatkoztak, ám édesanyja nem volt hajlandó elismerni, hogy gond van a gyermekkel.


A kislány következetesen keverte a jobb-bal irányokat, saját testén, ill. a térben való tájékozódása -minden gyakorlás ellenére is-, nehezen ment. A problémák akkor kezdtek markáns formát ölteni, mikor az 5 éves gyermek a dobókocka pöttyeit újra és újra megszámolta, mikor szembetűnő volt, hogy rövid idejű emlékezete jóval gyengébb, mint kortársaié, ill. nem értette, nem tudta alkalmazni a több-kevesebb, ugyanannyi fogalamát.

A pedagógusok jelezték tapasztalataikat a szülő felé, aki azonban nem akart, nem volt hajlandó szembenézni a ténnyel: gyermekénél gondok vannak. Csak a későbbiekben tudták rávenni, vigye el szakértői vizsgálatra gyermekét, ahol diszkalkulia (számolási nehézség) veszélyeztetettséget diagnosztizáltak nála. Iskolában már konkretizálódott is a probléma: a kislánynál egyértelműen megállapították a diszkalkuliát.

Rózában csak ekkor fogalmazódott meg, mennyire bánja, hogy az első figyelmeztető jelekre nem figyelt oda, ill. nem akarta ezeket tudomásul venni. A diszkalkuliás gyermeknél ugyanis hihetetlenül fontos szerepe van a korai diagnózisnak és a lehető leghamarabbi kezelésnek. Ebben pedig aktív együttműködőként kell részt vennie a szülőnek.

Ne feledjük, szülőként akkor tesszük a legtöbbet gyermekünkért, ha szembe merünk nézni a problémával és strucc politika helyett valódi segítséget nyújtunk neki.

 

még több infó a diszkalkuliáról