Kisiskoláskor (6-10 év)

BEJELENTKEZÉS





Designed by:

Íráskészség, grafomotorika: hogyan fejleszthető?

PDF Nyomtatás E-mail
Iskolaérettség

íráskészség fejlesztéseSzülőként sokat tehetünk azért, hogy az iskolába készülő gyermek ceruzahasználata kellően kifonmulttá, fejletté váljon. Ez azonban nem a rajzolás-festés nyüstölését jelenti, hanem első lépésben a finommotorika (t.i.: kézügyesség) fejlesztését.


A finommotorika nem azonos a grafomotorikával. Az előbbi fejlesztésével alapozzuk meg az utóbbit. A finommozgás, azaz a köznapi értelemben vett kézügyesség fejlesztését változatos barkácstevékenységekkel segíthetjük elő. A tépés, vágás, ragasztás, gyurmázás, hajtogatás, a fűzőcske-játékok, stb., mind-mind hozzájárulhatnak a kézügyesség aktív fejlesztéséhez. Fejlett ceruzahasználatot csak ennek nyomán várhatunk el a gyermektől.

Ha a csemete nem tartja helyesen az íróeszközt, használjunk háromszög alakú ceruzát. Ez rászoktatja a helyes ceruzafogásra, majd később gyerekjáték lesz a normál írószeközzel való rajzolás, írás is.

 

 
Hirdetés