Kisiskoláskor (6-10 év)

BEJELENTKEZÉS





Designed by:

Hogyan segítsek iskolába készülő gyerekemnek?

PDF Nyomtatás E-mail
Iskolaérettség

feladatlapok helyettNagy dilemmája a leendő nebulók szüleinek, hogy mivel segíthetnék hatékonyan a lendületes iskolakezdést? Ilyenkor automatikusan előkerülnek a „jól bevált feladatlapok“, melytől sok esetben inkább menekülnek a gyerekek, mint hogy szeretnék. De hát akkor hogyan segítsek?- tárják szét kezüket a szülők.


Mindenek előtt egy fontos szabályt kell szem előtt tartani: alkalmazkodni kell az életkori sajátosságokhoz. Egy 5-7 éves óvodás gondolkodása szemléletes-képszerű, melyben még nagy szerepet kap a cselekvés is. Tehát, ha azt szeretnénk, hogy a tanuláshoz szükséges figyelme, megfigyelőképessége, emlékezete, képzelete, gondolkodása megfelelően fejlődjön, akkor jobb, ha feladatlapok helyett a „megnézzük, kipróbáljuk, játszunk (manipulálunk) vele“ elvét követjük.

Ha például szeretnénk megismertetni vele a háziállatok-vadon élő állatok gyűjtőfogalmát, jobban tesszük, ha képeskönyvek vagy ne adj Isten feladatlapok illusztrációi helyett elvisszük őt egy tanyára és az állatkertbe. Az állatok közvetlen közelről való megfigyelése, megsimogatása, a vele való játék nyomán meghatározó élményekhez fog jutni, amit más módon nem tudnánk pótolni.

A cselekvés élménye garantálja, hogy figyelmét sokkal hatékonyabban tudja mozgósítani, összpontosítani. Emlékezetében sokkal tovább megőrzi, amit élményként élt át. Képzelete színesebb, gazdagabb lesz, hiszen valóságélményekből táplálkozik. Előbbiek nyomán pedig (az analízis, szintézis, általánosítás, konkretizálás gondolkodási műveletein keresztül) gondolkodása is aktívan fejlődik.

Élmény, élmény, élmény... Ha ezt megadjuk a gyereknek, teljesítettük szülői kötelességeinket.

 

 
Hirdetés