Kisiskoláskor (6-10 év)

BEJELENTKEZÉS





Designed by:

Ha a gyerek nem szeret rajzolni

PDF Nyomtatás E-mail
Iskolaérettség

Előfordul, hogy a csemete egyáltalán nem nyitott a rajzolásra. Ez sok fejfájást okozhat a szülőnek, hiszen az iskolához közeledvén egyre égetőbbé válik a megfelelő ceruzahasználat. Az íráskészség optimális fejlettsége fontos kritériuma az iskolaérettségnek. Mit tegyünk hát, ha a mi gyermekünk is elzárkózik a rajzolástól, színezéstől?

 

A megoldás két dologban rejlik: az egyik a kellő motiváltság, a másik, hogy tisztában legyünk vele: nem csak rajzolás és színezés útján fejleszthető a gyerek kézügyessége. Mit jelentenek ezek a gyakorlatban?

Ne ragaszkodjunk görcsösen a köznapi értelemben vett rajzolgatáshoz, hiszen a gyurmázás, festés, barkácsolás, fiúknak a szerelgetés (pl. fém építőjáték, Jáva, Motivo kalapács készlet, stb.) is remekül fejleszti a kéz finommozgását. Ugyanígy segíti a cél elérését, ha pl. kis elemekből összeállítható modellt rak össze és fest be a gyermek vagy akár a gipsz kiöntő készlettel való alkotás. A sort a végtelenségig lehetne folytatni és sose felejtsük el: nem kell földhözragadt módon csak rajzolásban, színezésben látni a kézügyesség fejlesztésének lehetőségét, hiszen szerteágazó, változatos tevékenységek garmadával segíthetjük azt.

Előbbieken túl a motiváltság kérdése is fontos. Ez azt jelenti, hogy olyan tevékenységeket, olyan témájú játékokat válasszunk, amik kellően ösztönzik a gyermeket az ügyeskedésre. Ha pl. autó rajongó a kisfiúnk, autós gipszkiöntővel, autós fém építőjátékkal, stb. ösztönözhetjük mintázásra, barkácsolásra. Találjuk meg az utat gyermekünk felé, amin keresztül elérhetjük nála az örömteli tevékenykedést.

 
Hirdetés