Kisiskoláskor (6-10 év)

BEJELENTKEZÉS





Designed by:

Az óvodás magától beérik?

PDF Nyomtatás E-mail
Iskolaérettség

fejlődés és fejlesztésAkadnak olyan szülők, óvodapedagógusok, akik úgy vélik: nem kell az óvodás gyermekkel külön foglalkozni, fejleszteni őt, untig elég az a tapasztalat és ismeret, amit a spontán játék során szerez. Mi a különbség a spontán játék és a tudatosan, de indirekt módon irányított fejlesztőjáték között?

 

Nyugodtan mondhatjuk: óriási! Bár igaz, hogy spontán játék, spontán tevékenységek során is sok-sok tapasztalatot, információt szerez a gyermek (ennek haszna sem elhanyagolható), de miért érnénk be ennyivel, ha sokkal többet is adhatnánk az ovisoknak?

Ha a játék, ill. egyéb tevékenységek során nem irányítjuk a gyermek figyelmét a lényeges tulajdonságok felé (ehhez szükséges a felnőtt aktív részvétele: beszélgetésbe, játékba ágyazott megfigyeltetéssel) , megismerő tevékenysége alul marad a kívánt szinttől. Nem tudja, mit érdemes figyelni, megfigyelni egy-egy jelenségnél, így a vizuális differenciálás (pl. az alaklátás - Gestalt, alak-háttér, rész-egész viszonyok,...stb.) nem tökéletesedik.

Nem szabad tehát abban bízni, hogy a gyermek majd magától beérik az iskolára, segíteni kell őt ebben! Tudatosan, célirányosan, tervszerűen, ám maximális játékossággal kell megtámogatni a fejlesztendő területeket!

Segítse Ön is gyermeke iskolára való felkészülését az "Iskolaérettség játsszi könnyedséggel" fejlesztőjáték csomaggal!

 
Hirdetés