Fogyókúra: tornával vagy anélkül?

PDF Nyomtatás E-mail
Egészség a szülés után
Bizony sok kismamának kell szembesülnie azzal szülés után, hogy felszedett jó néhány kilót.  Itt-ott merész hurkácskák, zsírpárnák nőttek rá észrevétlenül, s egy idő után ez egyre zavaróbbá válik számára. Talán nekünk sem ismeretlen ez a helyzet, s hamar megszületik a döntés: változtatnunk kell! ( Figyelem! Intenzív diétával és testmozgással járó fogyókúrába csak akkor tanácsos kezdeni, ha már nem szoptatunk, ellenkező esetben tejünk csökkenhet, elapadhat!)
Megvan a nagy elhatározás és minden erőnket összeszedve nekirugaszkodunk a NAAAAGY fogyókúrának. Szigorú diéta, sok-sok mozgás, és persze az elmaradhatatlan, folyamatos mérlegelés. A kezdeti sikereket övező lelkesedés aztán hamar alábbhagy, amint szembesülünk azzal a ténnyel, hogy súlyunk egy ponton túl nem hogy tovább apadna, de bizony sokszor még nőni is kezd.

Hogy lehet ez, hiszen mi mindent megteszünk a fogyásért nem csak étkezés, de testmozgás tekintetében is?

Ne tévesszen meg minket a látszólagos kudarc, súlyunk ugyanis valószínűleg nem a hízástól, hanem izomtömegünk növekedésétől gyarapodott. Az izmok tömege ugyanis sokkal nagyobb, mint a zsírszöveteké. Ha tehát hízni kezdünk, azt sokkal később kezdi "érzékelni" a mérleg, mint ha izmosodva, egészségesen és fitten fogyni kezdünk. A torna, a testmozgás elmaradhatatlan része az egészséges fogyókúrának, hiszen nem csak alakunk formálására kiváló, de szervezetünk egészére (szívműködés, keringési rendszer, állóképesség, stb.) igen jótékony hatással van. Éljünk hát e remek lehetőséggel!