Elhízott gyermek

PDF Nyomtatás E-mail
A kisiskoláskor jellemzői

gyerekkori elhízásA felnőttek hajlamosak azt gondolni, hogy a gyermekkori elhízás még nem jelent különösebb problémát, "majd leadja felnőtt korban"- legyintenek. Ez a kérdés azonban sokkal jelentősebb annál, mint hogy szőnyeg alá söpörhessük.

 

Eszter kislánya még csak 6 éves, ám testsúlya vetekszik egy serdülőével. 48 kilóját nehezen cipeli, a torna óra pedig egyenesen kínszenvedés számára. Nem csak ezen alkalmakkor, de a mindennapi életben is céltáblájává válik a többieknek. Csúfolják, megjegyzéseket tesznek rá, amit a kislány szégyenkezve vesz tudomásul. Sajátos "fogyókúrával" próbál harcolni genetikai adottságai és szülei felelőtlensége ellen, ám ez sokszor szélmalomharcnak bizonyul.

Ebben ugyanis a szülők tudnak neki a legtöbbet segíteni, nélkülük hiábavaló küzdelem lehet minden próbálkozás. Miket kell szem előtt tartania az érintett szülőknek?

  • Az optimális testsúly elérése nem jelenthet drasztikus fogyókúrát. Ehelyett a minőségi, normális mennyiségű étrend fokozatos bevezetésére törekedjenek!
  • A helyes testsúly eléréséhez teljes életmódváltásra van szükség, melyben a családtagoknak személyesen is részt kell venniük! Nem tehetik meg például azt, hogy míg gyermeküknek egy tányér sovány főzeléket kínálnak, addig ők cupákos bablevest és kötözött sonkát majszolnak jóízűen.
  • Az életmódváltás nem csak a táplálkozás, de az egész életforma megreformálására kell, hogy irányuljon. Sportoljanak, kiránduljanak minél többet! Ezek a programok érzelmileg is remeküll összekovácsolják a famíliát.